Valeriafx

الكابوس

الكابوس

Credits

نظرة عامة على المشروع

الكابوس هو مشروع في Unreal Engine يغمر اللاعبين في غابة كثيفة ومخيفة تغلفها الظلمة، مما يخلق تجربة رعب غامرة. من خلال الاستفادة من الإضاءة الديناميكية، والضباب الحجمي، والمشاهد الصوتية المحيطية، تبدو الغابة وكأنها حية، مع ظلال تتحرك وتخفي التهديدات المتربصة. تم تصميم البيئة بعناية مع سرد مرعب للقصص، حيث تثير الأشجار المتشابكة، والأكواخ المهجورة، والمسارات المخفية شعورًا بالخوف والعزلة. مزيج من الخامات الواقعية، والنباتات ثلاثية الأبعاد، والكائنات المدفوعة بالذكاء الاصطناعي غير المتوقعة يضمن أن اللاعبين سيكونون دائمًا في حالة تأهب. يوفر محرك Unreal Engine الرسومات في الوقت الفعلي، مما يحيي الرعب بتفاصيل مرئية سلسة، حيث تجعل كل صرير، وهمسة، وحركة مفاجئة تجربة مزعجة، مما يجذب اللاعبين إلى عمق تجربة كابوسية حيث يصبح الهروب أمرًا غير مؤكد.

تاريخ الإصدار
28 يونيو 2022
نوع المشروع

بيئة ثلاثية الأبعاد ، مؤثرات صوتية ، تلوين

الموقع

website coming soon

وسائل التواصل الإجتماعي

الميزات الرئيسية

Rigging wings

in Maya involves creating a joint hierarchy from the shoulder to the feathers, allowing for natural wing movements like flapping and folding. IK and FK controls are used to achieve smooth motion, while custom controllers provide intuitive control over wing flexibility and feather adjustments. This setup enables realistic, dynamic wing animations for birds or flying creatures.

Dove’s Joints

In Maya, creating a dove model involves setting up key joints to mimic bird anatomy for realistic movement. The neck consists of multiple joints for flexible head and neck rotation, while the shoulder joint controls the wings’ primary motion. Additional joints in the wings allow for flapping and folding, essential for natural animation.

Rain and sunset

This sunset scene is designed in Unreal Engine, featuring vibrant colors that blend seamlessly across the sky. Dynamic lighting and atmospheric effects enhance the warm hues of orange, pink, and purple as the sun sets. Gentle rain adds to the ambiance, with raindrops reflecting the sunset colors and creating a serene atmosphere.

Feather Modeling

This feather is designed using simple polygons in Maya. Starting with a basic polygon plane, the vertices are adjusted to create the natural curvature and taper of a feather. A detailed texture map is applied for the feather’s fine details, along with transparency to give it a light, realistic appearance.